Betalen

Alles over schulden en oplossingen

Betalen en regelen
  • Betaal direct

    Betaal direct

    Wilt u direct betalen? Dat kan via Mollie door onderstaande gegevens in te vullen.  Mollie B.V. is een erkend bedrijf dat betalingen verzorgt voor ondernemingen, waaronder Flanderijn Incasso.

    Formulier: direct betalen
    Dossier

    Betaalt u liever contant of via een overschrijving? Dat kan ook. Klik hier voor de gegevens van onze kantoren.

  • Betaling in termijnen

    Betaling in termijnen

    Lukt het niet om de schuld in één keer te betalen? Vraag dan in 5 stappen een afbetalingsplan aan. Bij een afbetalingsplan maakt u afspraken over het in delen betalen van uw openstaande schuld. In een afbetalingsplan wordt onder andere afgesproken in hoeveel termijnen u betaalt en welk bedrag.


    Formulier: betaling in termijnen

    Vraag een betalingsuitstel aan in 5 stappen*:

    Dossier
    Betaaldatum
    Alles ingevuld?
    Persoonsgegevens
    Adresgegevens
    Contactgegevens
    Alles ingevuld?
    Betaling
    Alles ingevuld?
    Toelichting
    Alles ingevuld?

    Samen met onze opdrachtgever beoordelen wij of een regeling mogelijk is en zo ja, of uw voorstel akkoord is. Daarna nemen wij contact met u op voor een bevestiging.

    Alles ingevuld?

    Samen met onze opdrachtgever beoordelen wij of een regeling mogelijk is en zo ja, of uw voorstel akkoord is. Daarna nemen wij contact met u op voor een bevestiging.

    * Per stap zijn alle velden verplicht

    Wat gebeurt daarna?
    Als u op verzenden heeft geklikt, wordt uw voorstel bekeken. Samen met onze opdrachtgever beoordelen wij uw voorstel en besluiten wij of of wij akkoord kunnen gaan met uw voorstel. U ontvangt binnen 3 werkdagen na uw voorstel een reactie.

  • Betaling uitstellen

    Betaling uitstellen

    Kunt u de schuld niet binnen de gestelde termijn betalen? Doe dan een verzoek om de schuld eenmalig op een later moment te voldoen. Vul daarvoor onderstaande gegevens in.


    Formulier: betaling uitstellen

    Vraag een betalingsuitstel aan in 4 stappen*:

    Dossier
    Betaaldatum
    Alles ingevuld?
    Persoonsgegevens
    Adresgegevens
    Contactgegevens
    Alles ingevuld?
    Toelichting
    Alles ingevuld?
    Alles ingevuld?

    Samen met onze opdrachtgever beoordelen wij of een regeling mogelijk is en zo ja, of uw voorstel akkoord is. Daarna nemen wij contact met u op voor een bevestiging.

    * Per stap zijn alle velden verplicht


    Wat gebeurt daarna?
    Als u op verzenden heeft geklikt, wordt uw voorstel bekeken. U ontvangt binnen 3 werkdagen een reactie.

  • Overzicht opvragen

    Overzicht opvragen

    Wilt u weten hoeveel uw openstaande schuld bij Flanderijn Incasso bedraagt? Vul dan het onderstaande formulier in en wij sturen u binnen 3 werkdagen een overzicht toe.

    Formulier opvragen overzicht

    Indien nodig kunt u hieronder aanvullende informatie kwijt (max. 2.000 tekens).

    * Verplichte velden

Advies of bezwaar
  • Post ontvangen

    Post ontvangen

    U heeft van ons post ontvangen. Maar wat betekent dit nu eigenlijk en wat wordt er van u verwacht? Hieronder vindt u een opsomming van verschillende brieven die u van ons kunt verwachten. 

  • Betaalbewijs opsturen

    Betaalbewijs opsturen

    U heeft van ons het verzoek gekregen om een bedrag te betalen. Maar u bent van mening dat u deze vordering al heeft voldaan. Zorg ervoor dat wij zo snel mogelijk een kopie van uw betaalbewijs ontvangen onder vermelding van uw dossiernummer. Dit doet u door een duidelijke foto te maken van het betaalbewijs met uw telefoon. Vervolgens stuurt u de foto van het betaalbewijs per WhatsApp naar 0498 - 79 77 94.

    Digitaal
    Heeft u geen WhatsApp? Dan kunt u het betaalbewijs ook digitaal uploaden met onderstaand formulier.

    Formulier 'Betaalbewijs opsturen'

    Upload betaalbewijs
    Indien nodig kunt u hieronder aanvullende informatie kwijt (max. 2.000 tekens).

    * Verplichte velden


    E-mail
    Liever per e-mail? Stuur uw betaalbewijs naar info@flanderijn.be. Noteer in de onderwerpregel uw dossiernummer en ‘betaalbewijs’.

    Post
    U kunt uw betaalbewijs ook via de post toesturen. Stuur het betaalbewijs in een gefrankeerde envelop naar:

    Flanderijn Incasso
    Rijnkaai 37
    2000 Antwerpen

    Vermeld uw dossiernummer en dat het om een betaalbewijs gaat.

  • Over schadevergoeding en intresten

    Over schadevergoeding en intresten

    Hebt u een product of een dienst afgenomen bij een ondernemer? En betaalt u een rekening niet of niet op tijd? Dan kan het zijn dat een ondernemer u extra kosten in rekening brengt, bovenop het bedrag dat u al moest betalen. Het gaat dan om nalatigheidsintresten en een schadevergoeding. 

    Deze nalatigheidsintresten en schadevergoeding worden u aangerekend door de schuldeiser en niet door Flanderijn Incasso en zijn geenszins verbonden aan de incassoprocedure die wordt gevoerd door Flanderijn Incasso.

    Meer over schadevergoeding en intresten
     

  • Bezwaar maken

    Bezwaar maken

    Afhankelijk van de fase waarin een zaak zich bevindt, kunt u wel of geen bezwaar maken tegen de vordering. Selecteer hieronder waartegen u bezwaar wilt maken.

    Klacht
    Bent u ontevreden bent over de werkzaamheden van Flanderijn als organisatie of over de werkzaam­heden van een medewerker? Dan kunt u uw klacht bij ons indienen.

    Meld een klacht

Betaal direct

Wilt u direct betalen? Dat kan via Mollie door onderstaande gegevens in te vullen.  Mollie B.V. is een erkend bedrijf dat betalingen verzorgt voor ondernemingen, waaronder Flanderijn Incasso.

Formulier: direct betalen
Dossier

Betaalt u liever contant of via een overschrijving? Dat kan ook. Klik hier voor de gegevens van onze kantoren.

Betaling in termijnen

Lukt het niet om de schuld in één keer te betalen? Vraag dan in 5 stappen een afbetalingsplan aan. Bij een afbetalingsplan maakt u afspraken over het in delen betalen van uw openstaande schuld. In een afbetalingsplan wordt onder andere afgesproken in hoeveel termijnen u betaalt en welk bedrag.


Formulier: betaling in termijnen

Vraag een betalingsuitstel aan in 5 stappen*:

Dossier
Betaaldatum
Alles ingevuld?
Persoonsgegevens
Adresgegevens
Contactgegevens
Alles ingevuld?
Betaling
Alles ingevuld?
Toelichting
Alles ingevuld?

Samen met onze opdrachtgever beoordelen wij of een regeling mogelijk is en zo ja, of uw voorstel akkoord is. Daarna nemen wij contact met u op voor een bevestiging.

Alles ingevuld?

Samen met onze opdrachtgever beoordelen wij of een regeling mogelijk is en zo ja, of uw voorstel akkoord is. Daarna nemen wij contact met u op voor een bevestiging.

* Per stap zijn alle velden verplicht

Wat gebeurt daarna?
Als u op verzenden heeft geklikt, wordt uw voorstel bekeken. Samen met onze opdrachtgever beoordelen wij uw voorstel en besluiten wij of of wij akkoord kunnen gaan met uw voorstel. U ontvangt binnen 3 werkdagen na uw voorstel een reactie.

Betaling uitstellen

Kunt u de schuld niet binnen de gestelde termijn betalen? Doe dan een verzoek om de schuld eenmalig op een later moment te voldoen. Vul daarvoor onderstaande gegevens in.


Formulier: betaling uitstellen

Vraag een betalingsuitstel aan in 4 stappen*:

Dossier
Betaaldatum
Alles ingevuld?
Persoonsgegevens
Adresgegevens
Contactgegevens
Alles ingevuld?
Toelichting
Alles ingevuld?
Alles ingevuld?

Samen met onze opdrachtgever beoordelen wij of een regeling mogelijk is en zo ja, of uw voorstel akkoord is. Daarna nemen wij contact met u op voor een bevestiging.

* Per stap zijn alle velden verplicht


Wat gebeurt daarna?
Als u op verzenden heeft geklikt, wordt uw voorstel bekeken. U ontvangt binnen 3 werkdagen een reactie.

Overzicht opvragen

Wilt u weten hoeveel uw openstaande schuld bij Flanderijn Incasso bedraagt? Vul dan het onderstaande formulier in en wij sturen u binnen 3 werkdagen een overzicht toe.

Formulier opvragen overzicht

Indien nodig kunt u hieronder aanvullende informatie kwijt (max. 2.000 tekens).

* Verplichte velden

Post ontvangen

U heeft van ons post ontvangen. Maar wat betekent dit nu eigenlijk en wat wordt er van u verwacht? Hieronder vindt u een opsomming van verschillende brieven die u van ons kunt verwachten. 

Betaalbewijs opsturen

U heeft van ons het verzoek gekregen om een bedrag te betalen. Maar u bent van mening dat u deze vordering al heeft voldaan. Zorg ervoor dat wij zo snel mogelijk een kopie van uw betaalbewijs ontvangen onder vermelding van uw dossiernummer. Dit doet u door een duidelijke foto te maken van het betaalbewijs met uw telefoon. Vervolgens stuurt u de foto van het betaalbewijs per WhatsApp naar 0498 - 79 77 94.

Digitaal
Heeft u geen WhatsApp? Dan kunt u het betaalbewijs ook digitaal uploaden met onderstaand formulier.

Formulier 'Betaalbewijs opsturen'

Upload betaalbewijs
Indien nodig kunt u hieronder aanvullende informatie kwijt (max. 2.000 tekens).

* Verplichte velden


E-mail
Liever per e-mail? Stuur uw betaalbewijs naar info@flanderijn.be. Noteer in de onderwerpregel uw dossiernummer en ‘betaalbewijs’.

Post
U kunt uw betaalbewijs ook via de post toesturen. Stuur het betaalbewijs in een gefrankeerde envelop naar:

Flanderijn Incasso
Rijnkaai 37
2000 Antwerpen

Vermeld uw dossiernummer en dat het om een betaalbewijs gaat.

Over schadevergoeding en intresten

Hebt u een product of een dienst afgenomen bij een ondernemer? En betaalt u een rekening niet of niet op tijd? Dan kan het zijn dat een ondernemer u extra kosten in rekening brengt, bovenop het bedrag dat u al moest betalen. Het gaat dan om nalatigheidsintresten en een schadevergoeding. 

Deze nalatigheidsintresten en schadevergoeding worden u aangerekend door de schuldeiser en niet door Flanderijn Incasso en zijn geenszins verbonden aan de incassoprocedure die wordt gevoerd door Flanderijn Incasso.

Meer over schadevergoeding en intresten
 

Bezwaar maken

Afhankelijk van de fase waarin een zaak zich bevindt, kunt u wel of geen bezwaar maken tegen de vordering. Selecteer hieronder waartegen u bezwaar wilt maken.

Klacht
Bent u ontevreden bent over de werkzaamheden van Flanderijn als organisatie of over de werkzaam­heden van een medewerker? Dan kunt u uw klacht bij ons indienen.

Meld een klacht

Wat is Flanderijn Incasso?

Flanderijn Incasso maakt onderdeel uit van Flanderijn en richt zich speciaal op debiteurenbeheer en incasso voor organisaties in België. Dat betekent dat Flanderijn Incasso Belgische bedrijven en organisaties ondersteunt bij hun betalings­beheer en het incasseren van open­staande vorderingen. Daar­bij kiezen wij voor een oplossings­gerichte aanpak waarbij persoonlijk contact voorop staat.

Meer over Flanderijn Incasso

Vraag en antwoord

Controleer uw betaalverzoek door het IBAN-nummer na te kijken. Zo weet u zeker dat het betaalverzoek door Flanderijn is gestuurd. Flanderijn Incasso gebruikt in België het volgende IBAN-nummer: BE23 3631 4068 4291.

Vul het formulier in op onze website en wij sturen u binnen 3 werkdagen een overzicht toe van uw openstaande schuld. U kunt natuurlijk ook contact opnemen via WhatsApp of de telefoon. Onze nummers staan op onze contactpagina. Wordt u liever gebeld? Vul dan dit formulier in. Wij nemen op het door u gewenste moment contact op.

U hebt de mogelijkheid om de schuld direct via Mollie te voldoen. Met Mollie kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. U rekent af in de vertrouwde internetbankieromgeving van uw eigen bank. U kunt ook betalen op rekeningnummer BE23 3631 4068 4291 (BIC: BBRUBEBB) ter attentie van Flanderijn Incasso met vermelding van uw dossiernummer. Indien u wenst dat de betaling ons sneller bereikt en uw dossier sneller gesloten kan worden, kunt u ons bellen op het nummer 03 289 14 90. Wij sturen u dan een e-mail met een betaallink. Daarmee zorgt u dat uw betaling in real-time in uw dossier geboekt wordt.

Lukt het u niet om te betalen binnen de gestelde termijn? Vraag dan een afbetalingsplan aan of vraag uitstel van betaling aan. Let op: een regeling of uitstel van betaling is niet altijd mogelijk.

Jazeker. U kunt teruggebeld worden op maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 17:00 uur. Vul het terugbelformulier in en één van onze medewerkers neemt zo snel mogelijk contact met u op.

Dat kan via het machtigingsformulier voor een derde in te vullen en terug te sturen. Soms is het namelijk handig dat een andere persoon iets uit uw naam doet. Als uw door omstandigheden niet in staat bent uzelf te vertegenwoordigen. Of als u ergens specifieke kennis voor nodig heeft. Die andere persoon kan een vriend, kennis en/of jurist zijn.  

U hebt de mogelijkheid om de schuld direct via Mollie te voldoen. Met Mollie kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. U rekent af in de vertrouwde internetbankier­omgeving van uw eigen bank. U kunt ook betalen op rekeningnummer BE23 3631 4068 4291 (BIC: BBRUBEBB) ter attentie van Flanderijn Incasso met vermelding van uw dossiernummer. Indien u wenst dat de betaling ons sneller bereikt en uw dossier sneller gesloten kan worden, kunt u ons bellen op het nummer 03 289 14 90. Wij sturen u dan een e-mail met een betaallink. Daarmee zorgt u dat uw betaling in real-time in uw dossier geboekt wordt.

Lukt het u niet om te betalen binnen de gestelde termijn? Vraag dan een afbetalingsplan aan of vraag uitstel van betaling aan. Let op: een regeling of uitstel van betaling is niet altijd mogelijk.

Vul het formulier in op onze website en wij sturen u binnen 3 werkdagen een overzicht toe van uw openstaande schuld. U kunt natuurlijk ook contact opnemen via WhatsApp of de telefoon. Onze nummers staan op onze contactpagina. Wordt u liever gebeld? Vul dan dit formulier in. Wij nemen op het door u gewenste moment contact op.

Lukt het u niet om te betalen binnen de gestelde termijn? In veel gevallen lukt het nog wel om een afbetalingsplan aan te vragen, maar niet altijd! Dit hangt af van de situatie. Vraag een afbetalingsplan aan om in termijnen te betalen of maak een betalingsafspraak om het bedrag op een later moment in één keer te voldoen.

U heeft van ons het verzoek gekregen om een bedrag te betalen. Maar u bent van mening dat u deze vordering al heeft voldaan. Zorg ervoor dat wij zo snel mogelijk een kopie van uw betaalbewijs ontvangen onder vermelding van uw dossier­nummer. Op deze pagina ziet u op welke manieren dit allemaal kan.

Er is geen echte definitie van probleem­schulden. Je kunt zeggen dat er financiële problemen zijn wanneer iemand drie maanden of langer niet aan zijn noodzakelijke financiële verplichtingen kan voldoen. Denk hierbij aan het betalen van de huur, zorgpremie en energie. Je kunt ook zeggen dat er probleem­schulden zijn wanneer iemand zijn financiële situatie als onoplosbaar ervaart. Bekijk onze pagina over hulp bij schulden voor meer informatie.

Als u zelf geen oplossingen meer ziet om uw schulden af te lossen, is het verstandig hulp te zoeken. Bijvoorbeeld bij een kredietbank, maatschappelijk werk of uw gemeente. Bekijk onze pagina over hulp bij schulden voor meer informatie.

Dat kan via het machtigingsformulier voor een derde in te vullen en terug te sturen. Soms is het namelijk handig dat een andere persoon iets uit uw naam doet. Als u door omstandig­heden niet in staat bent uzelf te vertegenwoordigen. Of als u ergens specifieke kennis voor nodig heeft. Bijvoorbeeld bij een bezwaar, een beroep­schrift of bij een (hoor)zitting in de recht­bank. Die andere persoon kan een vriend, kennis en/of jurist zijn.  

Bent u toegelaten tot het voordeel van de Collectieve Schulden­regeling? Bekijk dan of vordering waarvoor u door ons werd aangemaand deel uitmaakt van de regeling. Overhandig daarna meteen onze aanmaning aan uw schuld­bemiddelaar met het verzoek zo snel mogelijk contact met ons op te nemen.

Bevindt u zich momenteel in een schuld­bemiddelings­procedure? Overhandig daarna meteen onze aanmaning aan uw schuld­bemiddelaar met het verzoek zo snel mogelijk contact met ons op te nemen.

Met twaalf kantoren verspreid in Nederland en België is er altijd een kantoor bij u in de buurt. Flanderijn Incasso heeft een netwerk met zelfstandige kantoren, waarvan één in België. Momenteel hebben wij kantoren in: Amsterdam, Antwerpen, Apeldoorn, Appingedam, Bergen op Zoom, Den Haag, Heerenveen, Maastricht, Rotterdam, Tilburg, Utrecht en Venray.  Bekijk onze kantoren.

Ons callcenter is op werkdagen bereikbaar van 09:00 tot 17:00 uur. Daarnaast doen wij ook aan terugbelverzoeken. Indien u of uw klant aangeeft teruggebeld te willen worden op een bepaalde dag en tijdstip, dan houden wij hier uiteraard rekening mee.