Veelgestelde vragen

Bekijk de antwoorden op de veelgestelde vragen aan Flanderijn Incasso. Misschien staat het antwoord op uw vraag op deze pagina. Zo niet, neem dan contact met ons op.

U hebt de mogelijkheid om de schuld direct via Mollie te voldoen. Met Mollie kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. U rekent af in de vertrouwde internetbankier­omgeving van uw eigen bank. U kunt ook betalen op rekeningnummer BE23 3631 4068 4291 (BIC: BBRUBEBB) ter attentie van Flanderijn Incasso met vermelding van uw dossiernummer. Indien u wenst dat de betaling ons sneller bereikt en uw dossier sneller gesloten kan worden, kunt u ons bellen op het nummer 03 289 14 90. Wij sturen u dan een e-mail met een betaallink. Daarmee zorgt u dat uw betaling in real-time in uw dossier geboekt wordt.

Lukt het u niet om te betalen binnen de gestelde termijn? Vraag dan een afbetalingsplan aan of vraag uitstel van betaling aan. Let op: een regeling of uitstel van betaling is niet altijd mogelijk.

Vul het formulier in op onze website en wij sturen u binnen 3 werkdagen een overzicht toe van uw openstaande schuld. U kunt natuurlijk ook contact opnemen via WhatsApp of de telefoon. Onze nummers staan op onze contactpagina. Wordt u liever gebeld? Vul dan dit formulier in. Wij nemen op het door u gewenste moment contact op.

Lukt het u niet om te betalen binnen de gestelde termijn? In veel gevallen lukt het nog wel om een afbetalingsplan aan te vragen, maar niet altijd! Dit hangt af van de situatie. Vraag een afbetalingsplan aan om in termijnen te betalen of maak een betalingsafspraak om het bedrag op een later moment in één keer te voldoen.

U heeft van ons het verzoek gekregen om een bedrag te betalen. Maar u bent van mening dat u deze vordering al heeft voldaan. Zorg ervoor dat wij zo snel mogelijk een kopie van uw betaalbewijs ontvangen onder vermelding van uw dossier­nummer. Op deze pagina ziet u op welke manieren dit allemaal kan.

Er is geen echte definitie van probleem­schulden. Je kunt zeggen dat er financiële problemen zijn wanneer iemand drie maanden of langer niet aan zijn noodzakelijke financiële verplichtingen kan voldoen. Denk hierbij aan het betalen van de huur, zorgpremie en energie. Je kunt ook zeggen dat er probleem­schulden zijn wanneer iemand zijn financiële situatie als onoplosbaar ervaart. Bekijk onze pagina over hulp bij schulden voor meer informatie.

Als u zelf geen oplossingen meer ziet om uw schulden af te lossen, is het verstandig hulp te zoeken. Bijvoorbeeld bij een kredietbank, maatschappelijk werk of uw gemeente. Bekijk onze pagina over hulp bij schulden voor meer informatie.

Dat kan via het machtigingsformulier voor een derde in te vullen en terug te sturen. Soms is het namelijk handig dat een andere persoon iets uit uw naam doet. Als u door omstandig­heden niet in staat bent uzelf te vertegenwoordigen. Of als u ergens specifieke kennis voor nodig heeft. Bijvoorbeeld bij een bezwaar, een beroep­schrift of bij een (hoor)zitting in de recht­bank. Die andere persoon kan een vriend, kennis en/of jurist zijn.  

Bent u toegelaten tot het voordeel van de Collectieve Schulden­regeling? Bekijk dan of vordering waarvoor u door ons werd aangemaand deel uitmaakt van de regeling. Overhandig daarna meteen onze aanmaning aan uw schuld­bemiddelaar met het verzoek zo snel mogelijk contact met ons op te nemen.

Bevindt u zich momenteel in een schuld­bemiddelings­procedure? Overhandig daarna meteen onze aanmaning aan uw schuld­bemiddelaar met het verzoek zo snel mogelijk contact met ons op te nemen.

Stuur ons direct een kopie van uw betaalbewijs onder vermelding van uw dossiernummer. Bekijk op deze pagina op welke manieren u het betalingsbewijs kunt aanleveren. Zodra wij uw betalingsbewijs verwerkt hebben, nemen wij contact met u op.

Afhankelijk van de fase waarin een zaak zich bevindt, kunt u wel of geen bezwaar maken tegen de vordering. Bekijk de mogelijkheden om bezwaar te maken.

Als u ontevreden bent over de werkzaamheden van Flanderijn Incasso als organisatie of over de werkzaamheden van een medewerker, dan kunt u uw klacht bij ons indienen via een klachtenformulier.

Bevindt u zich momenteel in een faillissementsprocedure? Bekijk dan of vordering waarvoor u door ons werd aangemaand deel uitmaakt van het faillissement. Overhandig daarna meteen onze aanmaning aan uw curator met het verzoek zo snel mogelijk contact met ons op te nemen.
 

Ons Contact Centrum is van maandag t/m vrijdag bereikbaar van 09:00 tot 17:00 uur. Naast bellen en WhatsApp kunt u ons ook bereiken per e-mail. Of bezoek één van onze kantoren. Bekijk de mogelijkheden waarop u contact met ons kunt opnemen.

Jazeker. U kunt teruggebeld worden op maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 17:00 uur. Vul het terugbelformulier in en één van onze medewerkers neemt zo snel mogelijk contact met u op.

Wij streven ernaar uw e-mail/brief binnen drie werkdagen te beantwoorden. Het kan zijn dat wij informatie op moeten vragen bij de opdrachtgever, waardoor het antwoord langer op zich laat wachten. Uiteraard kunt u ons (vanaf de 4e werkdag) altijd bellen om te vragen waarom u nog geen reactie heeft ontvangen. Heeft het spoed? Bel of app ons dan zo snel mogelijk.  Bekijk hier hoe u contact met ons opneemt.

Onze WhatsApp-service is in de eerste plaats bedoeld voor algemene vragen. Lukt het ons niet om via WhatsApp uw vraag te beantwoorden, dan proberen we u op weg te helpen. Houd u er rekening mee dat wij vanwege privacy niet alle vragen kunnen beantwoorden.

Wij vragen u in dit geval de post ongeopend aan ons retour te sturen, zodat wij weten dat het adres niet correct is. Wij ondernemen dan zelf verder actie.

Op basis van de AVG kunt u een aantal rechten uitoefenen:

  • het recht op inzage;
  • het recht om te wijzigen;
  • het recht om vergeten te worden;
  • het recht om gegevens over te dragen;
  • het recht op informatie.

Wilt u beroep doen op (één van) deze rechten? Vul dan het formulier 'Verzoek over privacygegevens' in.

Waar er sprake is van onduidelijkheden of aanvullende vragen, verzoeken we u contact op te nemen met onze functionaris gegevensbescherming. De taak Functionaris Gegevensbescherming in de zin van de AVG is belegd bij het kwaliteitsteam, deze functie wordt binnen Flanderijn ingevuld door mevrouw J. Bronsvoort. 

Naam : J. Bronsvoort
Organisatie: Flanderijn
Adres : ’s-Gravendijkwal 134, 3015 CC Rotterdam
Telefoon: 088-2092905
E-mailadres : kwaliteitsteam@flanderijn.nl