Om gehoord te worden, moet u contact hebben, op één lijn zitten met uw klanten. Hoe beter het contact, hoe makkelijker uw werk en hoe effectiever u kunt zijn. Wilt u werken aan optimaal contact om uw effectiviteit te vergroten?

Kenmerken

Tijdsduur 1 dag
Type Permanente educatie BW en SHV
Bestemd voor o.a. Bewindvoerders, Curatoren, Schuldhulpverleners, Mentoren
Data, tijd, locatie
Afronding PE-certificaat
Accreditatie NPBI: 6,5 punten
Kiwa: 6 punten
NBPB: 6,5 lesuren
NBWV 6,5 lesuren
Wsnp : 6 punten vaardigheid (PE0022019)
VeWeVe: geaccrediteerd voor beschermingsbewindvoerders, mentoren en curatoren
NBBI: 6,5 lesuren
Investering € 395 ex. btw

Programma

  • Contactmodel
  • Van contact naar contract
  • Een vertrouwensband creëren
  • Basisattitude; oprechte interesse, neutraal, nieuwsgierig
  • Professionele communicatie
  • Luisteren, meebewegen en inleven
  • De goede vragen stellen
  • Oefenen met acteur

Leerdoelen

Verbeter het contact met uw cliënten. Werk aan een vertrouwensrelatie zodat uw boodschap beter wordt gehoord en u uw cliënten nog beter begrijpt. Waarom heeft u met de ene cliënt meteen een “klik” en blijft het met een ander moeizaam? Wat is het geheim van optimaal contact? In de eerste plaats heeft dat te maken met uw eigen waarden en overtuigingen. Hoe laat u die meespelen in uw communicatie? Hoe zitten die u af en toe in de weg? De bril die u opzet, bepaalt wat u ziet! Vervolgens gaat het om het inzetten van de juiste vaardigheden vanuit de juiste intentie. Met de training Optimaal Klantcontact wordt u meester in communicatie met uw cliënten.

  • Meer sturingsmogelijkheden.
  • Beter contact met cliënten.
  • Effectievere communicatie.
  • Kortere gesprekken.
  • Meer werkplezier.

De Trainer

Kees over de Vest

Ik werk als senior trainer en coach. Na een carrière in de advocatuur heb ik mij de laatste jaren ontwikkeld tot specialist in training en coaching op het gebied van incasso, debiteurenbeheer en communicatie. Zo  zorg ik voor verbinding tussen incasso-creditmanagement en het juridische. Mijn motto is: ook in een professionele context kan leren leuk zijn, en pas als mensen zich veilig en vertrouwd voelen, stellen zij zich open om te leren.


Incompany- en maatwerktrainingen

Deze opleiding kunnen we ook aanpassen aan uw specifieke wensen of bij u op locatie. Zo krijgt u of uw medewerkers precies de training die aansluit bij uw wensen of situatie.

Bekijk hier alle mogelijkheden