Let op: Er worden valse berichten verstuurd uit naam van Flanderijn. Twijfelt u aan een bericht dat u van Flanderijn heeft ontvangen? Neem dan contact op via 03 289 14 90

Avec toutes les mesures entourant le coronavirus, nous nous sommes retrouvés dans une situation exceptionnelle et incertaine. Bien que le gouvernement fasse tout ce qui est en son pouvoir pour limiter les conséquences financières, de plus en plus d'entreprises et de citoyens auront des problèmes de paiement ou les problèmes existants s'aggraveront.

SOLUTION

Flanderijn est utilisée par les entreprises et les organisations pour le recouvrement des créances. Nous le faisons de manière correcte et responsable. Nous essayons toujours de trouver une solution adéquate. Ce faisant, nous tenons compte de votre situation personnelle et financière. Nous réussissons à résoudre de nombreuses dettes sans l'intervention d'un tribunal.

Cette approche est aujourd'hui plus importante que jamais. Avec nos clients, nous voulons éviter que la crise corona ne conduise à une crise de la dette.

COMMENT AIDONS-NOUS ?

Comme je l'ai dit, nous tenons toujours compte de votre situation personnelle. Avez-vous perdu des revenus à cause de la crise corona ? Alors, cela nous aide quand vous pouvez le démontrer avec des preuves. Examinez les possibilités de paiement et d'arrangement.

Contact

Avez-vous reçu une demande de notre part de payer une dette et êtes-vous dans l'impossibilité de le faire dans le délai imparti ? Veuillez alors consulter notre site web pour connaître les possibilités ou nous contacter. Nous trouverons avec vous la solution la plus adaptée. Vous avez un accord et vous n'êtes pas en mesure de le respecter ? Appelez-nous. Nous aimerions beaucoup vous aider.

PAYER ET ORGANISER

Vous souhaitez payer une dette, établir un plan de remboursement ou obtenir une vue d'ensemble ? Sur cette page, vous trouverez les différentes façons de payer et de vous occuper de vos affaires.

À payer et organiser
 

Clients

Nous savons à quel point il est ennuyeux pour vous, en tant qu'entrepreneur, que vos factures restent impayées. Engagez-nous à recouvrer vos créances en souffrance.  La méthode de travail de Flanderijn offre des avantages tout au long du processus

À clients

Een vonnis is een beslissing van een rechter. Die beslissing is genomen op grond van de eerdere dagvaarding. In het vonnis staat het bedrag waarvoor u bent veroordeeld.

Waarom krijg ik een betekening van het vonnis?

Aan het vonnis is al heel wat voorafgegaan. Zo heeft de schuldeiser een aantal herinneringen aan u gestuurd en bent u door ons of iemand anders gevraagd om te betalen of uw verplichting na te komen. Helaas is de kwestie niet opgelost en is deze zaak voorgelegd aan de rechter. Nu heeft u van de gerechts­deurwaarder een betekening van het vonnis ontvangen waarin u wordt verzocht om de gehele schuld alsnog te voldoen.

Wanneer u niets doet

Als u geen actie onderneemt, is de kans groot dat de gerechts­deurwaarder op korte termijn overgaat tot de verdere tenuitvoer­legging van het vonnis. De deurwaarder kan dan beslag leggen op (een deel van) uw inkomsten of op het saldo van uw bankrekening. Ook kan hij/zij beslag leggen op uw roerende zaken (bijvoorbeeld inboedel en auto) en onroerende zaken (bijvoorbeeld woning). Na zo’n beslag kunnen deze zaken in het openbaar worden verkocht. De opbrengst gaat naar de schuldeiser.
 

Direct betalen

Bent u het eens met de vordering? Betaal de openstaande schuld dan zo snel mogelijk via iDEAL.

Betaal via iDEAL
Meer weten?

Wilt u meer informatie? Bekijk de mogelijkheden waarop u contact kunt opnemen met ons.

Naar contact

Bent u als medewerker debiteurenbeheer, debiteurenbeheerder of medewerker debiteurenadministratie werkzaam en zorgt u ervoor  dat de klanten van het bedrijf waar u werkzaam bent voldoen aan hun betalingsverplichting?  Volg dan de trainingen bij ons om uw kennis  op peil te krijgen en te houden!

Als medewerker debiteurenbeheer zorgt u voor een goede afhandeling bij betalingsachterstanden. Onze trainingen zijn zo ingericht dat deze zijn te volgen voor mensen met en zonder ervaring. Doordat de trainingen interactief zijn, oefenen de deelnemers direct met de opgedane lesstof. Onze ervaringen wijzen uit dat door deze manier van lesgeven de stof beter wordt opgenomen en dat de deelnemers ook na verloop van tijd nog goed onder woorden kunnen brengen wat zij hebben geleerd. Verder zullen de trainers altijd de theorie vertalen naar de dagelijkse praktijk, zodat snel inzichtelijk voor u wordt hoe u zelf de lesstof kunt toepassen in uw werkzaamheden. Tenslotte is er gedurende trainingen altijd aandacht voor uw vragen, waardoor deze niet onbeantwoord zullen blijven.

Wanneer u onze trainingen voor  incassomedewerkers volgt, zult u uw kennis binnen korte termijn vergroten en opfrissen!

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

Flanderijn werkt met een vast netwerk van professionele trainers, elk met een reeks succesvol afgeronde trainingsprogramma's.

Petra Schot

Geruime tijd werk ik bij Flanderijn als trainer. Mijn focus ligt op de juridische trainingen en trainingen op het gebied van taal. Ik vind het altijd weer leuk om cursisten op weg te helpen als stof voor hen onbekend is of om juist hun kennis te verdiepen. Wat mij daarnaast motiveert is dat er op de verschillende vakgebieden zo veel gebeurt, dat een training nooit hetzelfde blijft. Steeds weer zijn er actualiteiten en nieuwe inzichten te verwerken. Dat maakt dat ik met plezier train.

Marianne Versluijs

Vanaf april 2008 ben ik werkzaam bij Flanderijn als juridisch trainer. Na mijn studie Nederlands recht aan de Erasmus Universiteit heb ik als jurist o.a. bij Flanderijn gewerkt. In 1988 heb ik de organisatie verlaten om actief te zijn als zelfstandig juridisch adviseur, voornamelijk in het MKB. Nu heb ik bij Flanderijn weer de mogelijkheid mijn kennis en ervaring te delen.

Nathan Meeuwsen

Na mijn studie Nederlands Recht aan de Erasmus Universiteit ben ik sinds 2007 werkzaam bij Flanderijn. Eerst acht jaar als jurist waarbij ik alle juridische procedures van A tot Z heb gevoerd en nu alweer drie jaar met veel plezier als trainer. Door mijn ervaringen als jurist vertaal ik theoretische kennis naar de praktijk. Ik maak graag persoonlijk kennis met u bij een van onze trainingen!

Sigrid Schuurman-Janssen

In 1999 ben ik begonnen bij Flanderijn als incassomedewerker. Na mijn afstuderen ben ik overgestapt naar Flanderijn Legal, de juridische afdeling van Flanderijn. Tijdens het inwerken van nieuwe collega’s merkte ik dat ik het overbrengen van kennis heel leuk vind om te doen. Daarom geef ik sinds 2006 juridische trainingen aan medewerkers van Flanderijn en externe partijen. Mijn specialismen zijn huurrecht, hypotheekvorderingen en de executieveiling, minnelijke en gerechtelijk incasso, beslag- en executierecht, schulphulpverlening, WSNP en faillissement.

Tristan Wiering

Na een carrière in de financiële wereld als Financial en Consultant heb ik een paar jaar geleden gekozen om mijn passie te volgen, namelijk het trainen en coachen van mensen en organisaties. Sinds 2018 doe ik dit bij Flanderijn waar ik met veel energie en plezier mensen en organisaties verder help om het beste uit zichzelf te halen. Mijn expertise ligt op het vlak van persoonlijk leiderschap, communicatie, presenteren, stress, vitaliteit en burn-out. Ik geef training aan groepen maar verzorg ook individuele coaching.

Kees over de Vest

Ik werk als senior trainer en coach. Na een carrière in de advocatuur heb ik mij de laatste jaren ontwikkeld tot specialist in training en coaching op het gebied van incasso, debiteurenbeheer en communicatie. Zo  zorg ik voor verbinding tussen incasso-creditmanagement en het juridische. Mijn motto is: ook in een professionele context kan leren leuk zijn, en pas als mensen zich veilig en vertrouwd voelen, stellen zij zich open om te leren.

Wij verzorgen trainingen voor veel verschillende doelgroepen. Op deze pagina vindt u onze doelgroepen met de bijbehorende trainingen die door ons worden aangeboden.

Juridisch medewerkers

Lees meer

Incassomedewerkers

Lees meer

Mentoren

Lees meer

Curatoren

Lees meer

Bewindvoerders

Lees meer

Schuldhulpverleners

Lees meer

Deurwaarders

Lees meer

Bekijk de antwoorden op de veelgestelde vragen aan Flanderijn Trainingen. Misschien staat het antwoord op uw vraag op deze pagina. Zo niet, neem dan contact met ons op.

U heeft van ons een brief en/of e-mail ontvangen. Hierin wordt u gevraagd om een betaal­datum op te geven voor uw schuld aan VGZ. Dit kan hier­onder.

Wat gebeurt daarna?

Als u op verzenden heeft geklikt,  dan kunt u alvast uw betaling direct inplannen. Wij zien uw betaling graag tegemoet op de ingevulde datum.

Ik kan niet betalen

Lukt het u niet om 30 dagen  na dagtekening van de brief te betalen?  Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Naar contact

Flanderijn Trainingen biedt diverse juridisch en vakinhoudelijke trainingen aan waarmee deurwaarders hun  kennis en vaardigheden op een interactieve manier op peil houden. De kwaliteit van het ondernemerschap van de gerechtsdeurwaarder verdiept hiermee. De KBvG heeft aan een aantal trainingen van Flanderijn PE-punten toegekend.

Het regelement Beroepsstage & Permanente Educatie KBvG verplicht alle (toegevoegd)gerechtsdeurwaarders zich continu bij te scholen zodat zij hun vakbekwaamheid op het vereiste niveau houden en hun beroep goed kunnen uitoefenen. De leden van de KBvG moeten elk tijdvak dertig KBvG opleidingspunten halen om te voldoen aan de PE-verplichting.

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

De schuldhulpverlener is binnen een schuldhulp­verlenings­organisatie hét aanspreekpunt voor de klant. De schuldhulp­verlener registreert de aanvraag, helpt de schuldenaar met behulp van diverse tools en verleent nazorg. Hij/zij heeft een belangrijke rol die een behoorlijke kennis van zaken vergt. 

Het onderhouden van de vakbekwaamheid is belangrijk:. Als wet- en/of regelgevingen veranderen is het, mede in het belang van de klanten, zaak dat de schuldhulpverlener zoveel mogelijk op de hoogte is van deze wijzigingen. Een gecertificeerd schuldhulpverlener dient zijn/haar vakbekwaamheid op peil te houden door bijvoorbeeld het volgen van trainingen. Het jaarlijks behalen van PE-punten is bij KIWA een verplichting om het persoonscertificaat geldig te houden. In het kader van de permanente educatie biedt Flanderijn Trainingen meerdere kennis- en vaardigheidstrainingen aan die geaccrediteerd zijn door de NBPB, BPBI, Bureau Wsnp, VeWeVe en natuurlijk KIWA. 

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

Volgens het ‘Besluit kwaliteits­eisen curatoren, beschermings­bewindvoerder en mentoren' onderhoudt en ontwikkelt de curator de voor zijn werk van belang zijnde kennis en vaardigheden door ten minste jaarlijks een bijscholings- of trainings­activiteit te verrichten.

Gelet op de bijzondere verhouding met degene die onder curatele is gesteld en de uiteenlopende gevallen die zich kunnen voordoen, heeft iedere curator baat bij het verder ontwikkelen van de communicatieve vaardigheden en verdiepen van de kennis. In het kader van de permanente educatie en borging van de kwaliteit biedt Flanderijn Trainingen meerdere kennis- en vaardigheidstrainingen die voor curatoren geaccrediteerd zijn door bijvoorbeeld VeWeVe.

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

Bent u een beschermingsbewindvoerder of Wsnp-bewindvoerder? Dan heeft u een belangrijke rol die een behoorlijke kennis van zaken vergt. Het onderhouden van de vakbekwaamheid is belangrijk. Als wet- en/of regelgevingen veranderen is het, mede in het belang van betrokkene, zaak dat de bewindvoerder zo veel mogelijk op de hoogte is van deze wijzigingen. 

Gelet op de bijzondere verhouding met betrokkene en de uiteenlopende gevallen die zich kunnen voordoen, heeft iedere bewindvoerder baat bij het verder ontwikkelen van de communicatieve vaardigheden en verdiepen van de kennis. In het kader van de permanente educatie biedt Flanderijn Trainingen meerdere kennis- en vaardigheidstrainingen aan die geaccrediteerd zijn door de NBPB, BPBI, Bureau Wsnp, Kiwa- en VeWeVe. 

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

Volgens het ‘Besluit kwaliteits­eisen curatoren, beschermings­bewindvoerder en mentoren” onderhoudt en ontwikkelt de mentor de voor zijn mentorschap van belang zijnde kennis en vaardigheden door ten minste jaarlijks een bijscholings- of trainings­activiteit te verrichten. Ook de Nederlandse Beroepsvereniging voor Professionele Mentoren stelt deze kwaliteits­eisen.

Gelet op de bijzondere verhouding met de persoon voor wie mentorschap is ingesteld en de uiteenlopende gevallen die zich kunnen voordoen, heeft iedere mentor baat bij het verder ontwikkelen van de communicatieve vaardigheden, zoals luistervaardigheden en omgang met weerstand. Met name kan gesprekstraining veel problemen in de omgang met de betrokkene voorkomen.

In het kader van de permanente educatie biedt Flanderijn Trainingen meerdere vaardigheids­trainingen aan die geschikt zijn voor mentoren. De training NLP-Coaching en de training Optimaal klantcontact zijn voor mentoren ook geaccrediteerd door de VeWeVe (een onafhankelijke branche­organisatie voor bewindvoerders, curatoren en mentoren). Beschermings­bewindvoerders hebben beide trainingen al als zeer positief ervaren.

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

Bent u een ervaren of een startend incassomedewerker werkzaam op de afdeling debiteurenbeheer? Dan is het belangrijk om uw kennis op verschillende gebieden op peil te krijgen en te houden!

Onze trainingen zijn zo ingericht dat deze zijn te volgen voor mensen met en zonder incasso-ervaring. Doordat de trainingen interactief zijn, oefenen de deelnemers direct met de opgedane lesstof. Onze ervaringen wijzen uit dat door deze manier van lesgeven de stof beter wordt opgenomen en dat de deelnemers ook na verloop van tijd nog goed onder woorden kunnen brengen wat zij hebben geleerd. Verder zullen de trainers altijd de theorie vertalen naar de dagelijkse praktijk, zodat snel inzichtelijk voor u wordt hoe u zelf de lesstof kunt toepassen in uw werkzaamheden. Tenslotte is er gedurende trainingen altijd aandacht voor uw vragen, waardoor deze niet onbeantwoord zullen blijven.

Wanneer u onze trainingen voor  incassomedewerkers volgt, zult u uw kennis binnen korte termijn vergroten en opfrissen!

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

Bent u een ervaren of een startend juridisch medewerker? Dan is het belangrijk om uw juridische kennis op verschillende rechtsgebieden op peil te krijgen en te houden!

Onze trainingen zijn zo ingericht dat deze zijn te volgen voor mensen met en zonder juridische ervaring. Doordat de trainingen interactief zijn, oefenen de deelnemers direct met de opgedane lesstof. Onze ervaringen wijzen uit dat door deze manier van lesgeven de stof beter wordt opgenomen en dat de deelnemers ook na verloop van tijd nog goed onder woorden kunnen brengen wat zij hebben geleerd. Verder zullen de trainers altijd de theorie vertalen naar de dagelijkse praktijk, zodat snel inzichtelijk voor u wordt hoe u zelf de lesstof kunt toepassen in uw werkzaamheden. Tenslotte is er gedurende trainingen altijd aandacht voor uw vragen, waardoor deze niet onbeantwoord zullen blijven.

Wanneer u onze trainingen voor juridische medewerkers volgt, zult u uw kennis binnen korte termijn vergroten en opfrissen!

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

U kunt kiezen uit een aantal permanente educatietrainingen. Deze trainingen zijn geschikt voor beschermingbewindvoerders, Wsnp- bewindvoerders en schuldhulpverleners.

U kunt kiezen uit een aantal permanente educatietrainingen. Deze trainingen zijn geschikt voor beschermingbewindvoerders, Wsnp- bewindvoerders, curatoren, mentoren en schuldhulpverleners.

Aan onze trainingen zijn NBPB lesuren, NBWV lesuren, NBBI lesuren en BPBI, Wsnp, Kiwa- en VeWeVe punten toegekend. Het aantal punten staat bij elke training apart vermeld.

                                                        

                                         

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

Over permanente educatie trainingen bw en shv

Flanderijn Trainingen biedt een ruim aanbod van korte, intensieve en praktijkgerichte trainingen zodat u uw vakbekwaamheid op het vereiste niveau houdt om uw beroep goed uit te oefenen. Onze permanente educatie trainingen zijn geschikt voor beschermingbewindvoerders, zorgverleners, Wsnp- bewindvoerders en schuldhulpverleners. Aan onze trainingen zijn NBPB lesuren, BPBI, WSNP en KIWA-punten toegekend. Daarnaast zijn we door de VeWeVe geaccrediteerd en zijn de punten voor de NBBI in aanvraag.

 

permanente educatie trainingen bw en shv aanbod

 

permanente educatie incompany trainingen bw en shv 

Alle onze permanente educatietrainingen voor bewindvoerders en  schuldhulpverleners worden ook op incompany bij u op locatie verzorgd. Dit kan op nagenoeg iedere gewenste locatie op de wijze die voor u en uw collega het beste uitkomt. Een permanente educatie incompany training voor bewindvoerders en schuldhulpverleners biedt vele voordelen:

  • De cursusinhoud is flexibel en kan desgewenst voor uw organisatie op maat worden gemaakt.
  • U bespaart op reistijd en reiskosten voor de deelnemers door zelf de locatie te bepalen.
  • U bepaalt in overleg met ons de optimale grootte van de groep(en).
  • Alle de deelnemers ontvangen na afloop een certificaat als bewijs van deelname.
  • Een incompany cursus is al snel goedkoper dan deelname met meerdere mensen aan cursussen met een open inschrijving.

 

permanente educatie maatwerk trainingen Bw en shv

Met permanente educatie incompany trainingen van Flanderijn Trainingen behoudt u uw vakbekwaamheid op het vereiste niveau zodat u uw beroep goed kunt uitoefenen.  Wij laten de inhoud van iedere maatwerk training volledig aansluiten bij de praktijk en uw wensen. Een permanente educatie maatwerk training voor bewindvoerders en schuldhulpverleners kan uiteraard worden gecombineerd  met een incompany training.

U kunt kiezen uit een breed aanbod van permanente educatietrainingen. Deze trainingen zijn geschikt voor (t.k.)-gerechtsdeurwaarders maar ook voor ervaren incassomedewerkers en juristen. Aan alle trainingen zijn punten toegekend door de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG).

De leden van de KBvG moeten voor 31 december 2020 dertig KBvG opleidingspunten halen om te voldoen aan de PE-verplichting voor de periode 2019-2020.

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

Over permanente educatie trainingen

Flanderijn Trainingen biedt een ruim aanbod van korte, intensieve en praktijkgerichte trainingen zodat u uw vakbekwaamheid op het vereiste niveau houdt om uw beroep goed uit te oefenen. Onze permanente educatie trainingen zijn geschikt voor (t.k.)-gerechtsdeurwaarders maar ook voor ervaren incassomedewerkers, medewerkers van creditmanagementsorganisaties , advocaten, notarissen, accountants en juristen. Aan alle PE-trainingen zijn punten toegekend door de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG).

 

permanente educatie trainingen aanbod

 

permanente educatie incompany trainingen 

Alle onze permanente educatietrainingen worden ook op incompany bij u op locatie verzorgd. Dit kan op nagenoeg iedere gewenste locatie op de wijze die voor u en uw collega het beste uitkomt. Een permanente educatie incompany training biedt vele voordelen:

  • De cursusinhoud is flexibel en kan desgewenst voor uw organisatie op maat worden gemaakt.
  • U bespaart op reistijd en reiskosten voor de deelnemers door zelf de locatie te bepalen.
  • U bepaalt in overleg met ons de optimale grootte van de groep(en).
  • Alle de deelnemers ontvangen na afloop een certificaat als bewijs van deelname.
  • Een incompany cursus is al snel goedkoper dan deelname met meerdere mensen aan cursussen met een open inschrijving.

 

permanente educatie maatwerk trainingen

Met permanente educatie incompany trainingen van Flanderijn Trainingen behoudt u uw vakbekwaamheid op het vereiste niveau zodat u uw beroep goed kunt uitoefenen.  Wij laten de inhoud van iedere maatwerk training volledig aansluiten bij de praktijk en uw wensen. Een permanente educatie maatwerk training kan uiteraard worden gecombineerd  met een incompany training.

Tijdens onze trainingen staat de praktijk altijd centraal. Vanuit een theoretisch vertrekpunt wordt direct de vertaling gemaakt naar de praktijk. De door u ingebrachte situaties en casussen vormen de leidraad van de training. 

We oefenen regelmatig door middel van rollenspellen, dit doen we met behulp van professionele acteurs. U leert hiermee bestaande problematiek vanuit een andere invalshoek te bekijken. De door ons aangereikte vaardigheden kunt u daardoor direct toepassen. Het resultaat:

  • u voert kortere en effectievere gesprekken;
  • u incasseert meer;
  • u haalt meer informatie boven water;
  • u hebt meer plezier in gesprekken met debiteuren.

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

over Vaardigheidstrainingen

Bij een vaardigheidstraining ontwikkelt u verschillende sociale vaardigheden waarin u leert omgaan met uiteenlopende situaties. Vaardigheden zoals luisteren, omgaan met kritiek en het aangeven van uw grenzen, vormen de basis van goed contact met anderen én uzelf. Als bepaalde (sociale)  vaardigheden ontbreken, dan kan het contact met mensen om u heen soms lastig verlopen. Een vaardigheidstraining kan uitkomst bieden en ervoor zorgen dat u de controle  over de situatie behoudt.
 

Vaardigheidstrainingen aanbod

 

Incompany vaardigheidstrainingen 

Alle onze vaardigheidstrainingen worden ook incompany bij u op locatie verzorgd. Dit kan op nagenoeg iedere gewenste locatie op de wijze die voor u en uw collega het beste uitkomt. Een incompany vaardigheidstraining biedt vele voordelen:

  • De cursusinhoud is flexibel en kan desgewenst voor uw organisatie op maat worden gemaakt.
  • U bespaart op reistijd en reiskosten voor de deelnemers door zelf de locatie te bepalen.
  • U bepaalt in overleg met ons de optimale grootte van de groep(en).
  • Alle de deelnemers ontvangen na afloop een certificaat als bewijs van deelname.
  • Een incompany cursus is al snel goedkoper dan deelname met meerdere mensen aan cursussen met een open inschrijving.

 

Maatwerk vaardigheidstrainingen

Met maatwerk vaardigheidstrainingen van Flanderijn Trainingen koppelt u effectieve ontwikkeling van medewerkers aan uw organisatiedoelstellingen.  In uw maatwerktraining richten we ons bijvoorbeeld op het professionaliseren van uw medewerkers, het naar een hoger niveau brengen van bepaalde functiegroepen, het binden en boeien van medewerkers, of welke opleidingsdoelstelling u dan ook wenst. Een maatwerk vaardigheidstraining kan uiteraard worden gecombineerd  met een incompany training.

In onze juridische trainingen belichten we verschillende rechtsgebieden op een praktische en interactieve manier. Het doel is om uw juridische kennis op peil te krijgen en te houden!

Het resultaat:

  • U kunt met kennis van zaken communiceren  met collega’s en andere partijen.

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

Over Juridische trainingen

Flanderijn Trainingen biedt een ruim aanbod van korte, intensieve en praktijk­gerichte trainingen in diverse richtingen door heel Nederland. We belichten de verschillende rechts­gebieden op een praktische en interactieve manier.  De trainingen zijn zeer geschikt voor bewindvoerders, curatoren, deurwaarders, incassomedewerkers, schuldhulp­verleners, juridische medewerkers, mentoren, medewerkers debiteurenbeheer  en iedereen die zijn juridische kennis wil verhogen.

 

Juridische trainingen aanbod

 

Juridische incompany incasso trainingen 

Alle onze juridische incasso trainingen worden ook op incompany bij u op locatie verzorgd. Dit kan op nagenoeg iedere gewenste locatie op de wijze die voor u en uw collega het beste uitkomt. Een incompany incasso training biedt vele voordelen:

  • De cursusinhoud is flexibel en kan desgewenst voor uw organisatie op maat worden gemaakt.
  • U bespaart op reistijd en reiskosten voor de deelnemers door zelf de locatie te bepalen.
  • U bepaalt in overleg met ons de optimale grootte van de groep(en).
  • Alle de deelnemers ontvangen na afloop een certificaat als bewijs van deelname.
  • Een incompany cursus is al snel goedkoper dan deelname met meerdere mensen aan cursussen met een open inschrijving.

 

Juridische maatwerk incasso trainingen

Met maatwerk incasso trainingen van Flanderijn Trainingen koppelt u effectieve ontwikkeling van medewerkers aan uw organisatie­doelstellingen.  In uw maatwerk­training richten we ons bijvoorbeeld op het professionaliseren van uw medewerkers, het naar een hoger niveau brengen van bepaalde functiegroepen, het binden en boeien van medewerkers, of welke opleidings­doelstelling u dan ook wenst. Een maatwerk incasso training kan uiteraard worden gecombineerd met een incompany training.

Wilt u nog meer uit uzelf of uw medewerkers halen? Dan is coaching of coaching on the job door een erkende coach een aanrader!

Coaching richt zich op het vergroten van zelfkennis en op individuele ontwikkeling. Een belangrijk onderdeel daarvan is het zichtbaar maken en doorbreken van ingesleten overtuigingen en patronen. Dit gebeurt in een sfeer van wederzijds vertrouwen en respect. Coaching is een inspirerend, soms confronterend, proces maar vrijwel altijd uitermate verhelderend en opbouwend. U verbetert uw communicatie met anderen en hoe u omgaat met feedback. Goed luisteren naar anderen en naar uzelf verhoogt de kwaliteit van uw communicatie en helpt zo uw effectiviteit verbeteren. Onze aanpak is zeer toegankelijk en inspirerend.

Bij coaching on the job wordt, zoals de naam al zegt, coaching gegeven op de werkplek. De coach analyseert de werksituatie en verbindt dit met uw vraag. Na het observeren geeft de coach persoonsgerichte feedback. U leert hierdoor belemmeringen uit de weg te ruimen om zo uw doel te bereiken. Aan het einde van het coachingstraject worden de resultaten geëvalueerd. De voorafgestelde doelen zijn daarbij bepalend.

Per situatie en per individu verschilt het doel van coaching, denk aan:

  • verkrijgen van inzicht;
  • nemen van verantwoordelijkheden;
  • leren (gedrags)patronen te doorbreken;
  • leren verborgen talenten aan te spreken;
  • aanleren of aanscherpen van vaardigheden;
  • krijgen van meer zelfvertrouwen.

 

Wij hebben ervaren en professionele coaches voor het coachen van individuele medewerkers of groepen.

Coaching sluit goed aan bij een door ons verzorgde incasso- of vaardigheidstraining. De training zorgt dan voor een basis en creëert een gemeenschappelijke werkwijze. Een aantal coaching-gesprekken na de training voor degenen die dat nodig hebben, zo nodig on the job zorgt voor maximaal rendement.

Wilt u weten wat onze coaches voor u of uw medewerkers kunnen betekenen? Onze adviseurs helpen u graag verder! Neem contact op met één van onze adviseurs  voor een vrijblijvend gesprek.

Vraag over coaching?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

Voor een effectieve maatwerktraining is uw organisatie het uitgangspunt. De relatie die u met uw klanten heeft en de bijbehorende problematiek vormen daarbij de leidraad. 

Kies voor een maatwerktraining wanneer...

  • u een persoonlijk opleidingsplan voor uw medewerkers en/of afdelingen wenst;
  • u één of meerdere groepen wilt laten opleiden;
  • training op uw locatie, in uw eigen werkomgeving, gewenst is;
  • u een mix van leermethoden/leerstof wenst.

Wat voor training sluit aan bij uw organisatie?

In een vrijblijvend gesprek wordt besproken welk traject het beste aansluit aan de behoeftes van uw organisatie. Daarna stellen wij een passend voorstel op. Als u akkoord gaat, neemt de trainer contact op om de training verder uit te werken.

Voordeel maatwerktraining
Het grote voordeel van maatwerktrainingen is dat de stof geheel past bij uw organisatie. Het leerresultaat is daardoor vele malen groter. Daarbij is het vaak voordeliger dan alle medewerkers afzonderlijk  trainingen te laten volgen.

U kunt ook gebruik maken de tools MindSonar ® en Incasso Games. 
Onze trainingen kunnen uiteraard ook bij u op locatie (incompany) worden verzorgd.

Contact
Heeft u behoefte aan een effectief traject voor uw medewerkers? Onze adviseurs helpen u graag verder! Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek.

Vraag over incompany of maatwerktraining?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

Bekijk ons volledige trainingsaanbod.

Binnenkort

Aankomende trainingen

Daarom kiest u voor een training bij Flanderijn:

  • Wij trainen praktijkgericht met dossiers, casussen en beeldmateriaal. Hierdoor behaalt u een maximaal resultaat!
  • Onze lesstof wordt aangeboden op verschillende manieren zodat iedere deelnemer het direct begrijpt en onthoudt.
  • We zijn een onderdeel van Flanderijn incasso en gerechtsdeurwaarders, hierdoor kunnen we erg praktijkgericht trainen.

Houdt u zich bezig met debiteurenbewaking, incasso of creditmanagement? Vindt u opleiding en ontwikkeling belangrijk? Kies dan voor onze trainingen! Flanderijn Trainingen is gespecialiseerd in incassotrainingen die zich richten op alle aspecten van dit vakgebied en meer. In onze trainingen neemt u op een snelle en effectieve manier kennis van onze uitgebreide ervaring in de incassopraktijk. Een bewezen combinatie van theorie en praktijk zorgt voor professionele groei daarmee betere resultaten voor uw organisatie! 

Vraag en antwoord

Au cours des 25 dernières années, Onguard est passé du statut de spécialiste des logiciels de gestion du crédit à celui de leader du marché des solutions innovantes de gestion des commandes et des encaissements.

La plateforme intégrée d'Onguard garantit que tous les processus de la chaîne de l'ordre à l'encaissement sont connectés de manière optimale et que les données critiques peuvent être partagées.

Des outils intelligents sont connectés de manière transparente et offrent ensemble une vue d'ensemble et un contrôle du processus de paiement, tout en contribuant à une relation durable avec le client.

Des utilisateurs dans plus de 50 pays du monde entier utilisent chaque jour la plateforme Onguard pour une gestion réussie et des résultats tangibles en matière de gestion de trésorerie et de crédit.

Vous souhaitez que quelqu'un d'autre s'occupe de vos affaires avec Flanderijn Invordering / Collecte ? Ou vous souhaitez organiser une affaire pour quelqu'un d'autre avec Flanderijn Invordering / Collecte ? Vous pouvez le faire en utilisant le formulaire "Autorisation pour un tiers". Il s'agit d'un document signé indiquant que quelqu'un peut faire quelque chose en votre nom.

Formulaire d'autorisation
Vous trouverez ci-dessous le formulaire d'autorisation pour un tiers. Vous pouvez utiliser ce formulaire pour autoriser un tiers. Il est parfois pratique qu'une autre personne fasse quelque chose en votre nom. Si, en raison des circonstances, vous n'êtes pas en mesure de vous représenter vous-même. Ou si vous avez besoin de connaissances spécifiques pour quelque chose. Par exemple, en cas d'objection, d'avis de recours ou lors d'une audience ou d'un procès.

Cette autre personne peut être un ami, une connaissance et/ou un avocat. Si vous souhaitez qu'il puisse vous représenter, vous devez l'autoriser en téléchargeant le formulaire ci-dessous. Vous recevrez une réponse dans les 3 jours ouvrables.

Télécharger le formulaire

DIGITAL

Pour demander l'autorisation d'un tiers par voie numérique, suivez les étapes ci-dessous :

  • Téléchargez le formulaire d'autorisation.
  • Remplissez le formulaire, imprimez-le et signez le formulaire complété.
  • Scannez le formulaire rempli et signé et ajoutez-le en cliquant sur "Sélectionner".
  • Cliquez sur "Envoyer".


Note : un formulaire d'autorisation non signé ne sera pas traité.

Poste

Vous pouvez également envoyer votre demande par la poste. Envoyez le formulaire rempli dans une enveloppe timbrée à:

Flanderijn Incasso
Rijnkaai 37
2000 Antwerpen


Note : un formulaire d'autorisation non signé ne sera pas traité.

Invoices must be paid within the agreed period. If you do not do this, you will have an outstanding invoice with the creditor. The creditor can engage Flanderijn to collect this amount from you. The costs they incur for this may be charged to you under certain conditions.

> Klik hier voor Nederlands.

What are collection costs?
If you do not pay an invoice on time, the creditor may charge collection costs. Consumers must be given the opportunity to pay the outstanding invoice (without extra costs) within 15 days. After that, costs may be charged. These additional costs are also known as collection costs or extrajudicial collection costs. They are to reimburse the creditor for the costs it incurs collecting the debt.

How are collection costs calculated?
Collection costs consist of a percentage of the outstanding amount. This is legally determined. The percentage is calculated according to a graduated scale. These percentages and amounts are as follows:

Outstanding invoice amount Maximum collection costs
Over the first € 2.500 15%
Over the next € 2.500 10%
Over the next € 5.000 5%
Over the next € 190.000 1%
Above € 200.000 0,5% (with a maximum of € 6,775 in collection costs)

Minimum amount
A minimum amount of € 40, excluding VAT, applies to collection costs. Is your invoice € 250? Then the collection costs will amount to € 40, excluding VAT.

An example
Imagine: you buy a sofa for € 3,500 and you do not pay the invoice on time, even after you have been given the opportunity to pay the outstanding amount within 15 days. Then your maximum collection costs are:

  • 15% over the 1st € 2,500 (= € 375);
  • 10% over the next € 1,000 (= € 100).

In this case you will pay a maximum of € 475 in collection costs, excluding VAT.

Other costs
In addition to the collection costs, a creditor can also charge you the statutory or agreed interest. Moreover, VAT may also be charged on the collection costs. This is only allowed if the creditor is not liable for VAT. In such case, VAT will be charged to you.

How can I avoid collection costs?
We will give you some tips to prevent (extra) collection costs.

  1. Pay on time
    Pay your invoices on time. This will prevent a collection agency and/or bailiff being engaged. In consumer cases, the creditor must always give you 15 days within which to pay an outstanding debt without any further costs. He will first send you a what is called a WIK-letter. WIK stands for the Law on Collection Costs (Wet Incasso Kosten). In this letter you will be given the opportunity to pay the entire debt within 15 days. If you do not do so within the specified period, then collection costs will be charged.
     
  2. Contact us as soon as possible
    If - for whatever reason - you cannot pay an invoice on time, please contact us as soon as possible to make repayment arrangements.
     
  3. Do you disagree? Please explain this!
    Do you have a disagreement about an invoice with a company or organization and this is why you do not want to pay? Send the company a letter, explaining why you have not paid their invoice. If the company has engaged us to collect the debt, please send this letter to us.
     
  4. Did you not order or buy anything? Please explain this!
    Do you disagree with the invoice because you did not order or buy anything? Then please respond to demands or a summons. We will submit your response to the creditor.

 

Back to homepage

Is it impossible for you to repay the debt in one lump sum? Request a repayment arrangement in 5 steps. A repayment arrangement contains agreements about paying your outstanding debt in instalments. These agreements include the number of instalments and amount to be paid in each instalment.

> Klik hier voor Nederlands. 

What happens next?

Once you have clicked submit, your proposal will be viewed. Together with our client, we assess your proposal and decide whether this has been agreed. You will receive an answer within 3 working days.

Back to homepage

Partnership ABN Amro en Flanderijn

Donec pede justo, fringilla vel, aliquet nec, vulputate eget, arcu. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam dictum felis eu pede mollis pretium. Integer tincidunt. Cras dapibus. Vivamus elementum semper nisi. Aenean vulputate eleifend tellus. Aenean leo ligula, porttitor eu, consequat vitae, eleifend ac, enim. Aliquam lorem ante, dapibus in, viverra quis, feugiat a, tellus. Phasellus viverra nulla ut metus varius laoreet. Quisque rutrum. Aenean imperdiet. Etiam ultricies nisi vel augue. Curabitur ullamcorper ultricies nisi. Nam eget dui.

Waarom ontvang ik post van ABN Amro?

Etiam rhoncus. Maecenas tempus, tellus eget condimentum rhoncus, sem quam semper libero, sit amet adipiscing sem neque sed ipsum. Nam quam nunc, blandit vel, luctus pulvinar, hendrerit id, lorem. Maecenas nec odio et ante tincidunt tempus. Donec vitae sapien ut libero venenatis faucibus. Nullam quis ante. Etiam sit amet orci eget eros faucibus tincidunt. Duis leo. Sed fringilla mauris sit amet nibh. Donec sodales sagittis magna. 

Imperdiet 

Ik kan niet in één keer betalen, wat nu?

Sed consequat, leo eget bibendum sodales, augue velit cursus nunc, quis gravida magna mi a libero. Fusce vulputate eleifend sapien. Vestibulum purus quam, scelerisque ut, mollis sed, nonummy id, metus. Nullam accumsan lorem in dui. Cras ultricies mi eu turpis hendrerit fringilla. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia Curae; In ac dui quis mi consectetuer lacinia.

Imperdiet 

Veelgestelde vragen

Vérifiez votre demande de paiement en contrôlant le numéro IBAN. Cela vous permettra de vérifier si la demande de paiement a été envoyée par Flanderijn. En Belgique, Flanderijn utilise le numéro IBAN suivant : BE23 3631 4068 4291.

Remplissez le formulaire sur notre site web et nous vous enverrons un aperçu de votre dossier dans les 3 jours ouvrables. Vous pouvez également nous contacter par téléphone. Nos numéros se trouvent sur la page de contact. Préférez-vous être appelé ?  Veuillez alors remplir ce formulaire. Nous vous contacterons au moment de votre choix.

Vous avez la possibilité de payer la dette directement par la service Mollie. Avec Mollie, vous pouvez payer facilement en ligne et en toute sécurité. Vous payez dans l'environnement bancaire familier de votre propre banque. Vous pouvez également payer sur le compte BE23 3631 4068 4291 (BIC : BBRUBEBB) à l'attention de Flanderijn , en mentionnant votre numéro de dossier. Si vous souhaitez que le paiement nous parvienne plus rapidement afin que votre dossier soit clos plus vite, vous pouvez nous appeler au 03 289 14 90. Nous vous enverrons ensuite un e-mail contenant un lien de paiement. Ainsi, votre paiement sera comptabilisé dans votre dossier en temps réel.

Vous n'êtes pas en mesure de payer dans le délai fixé ? Demandez ensuite un plan d'échelonnement ou un report de paiement. Veuillez noter qu'un arrangement ou un report de paiement n'est pas toujours possible.

Oui, nous le faisons. Vous pouvez être rappelé du lundi au vendredi de 09h00 à 17h00. Veuillez remplir le formulaire de rappel et l'un de nos employés vous contactera dans les plus brefs délais.

Vous pouvez le faire en remplissant et en renvoyant le formulaire d'autorisation pour un tiers. Il est parfois utile de demander à quelqu'un d'autre de faire quelque chose en votre nom. Si les circonstances vous empêchent de vous représenter vous-même. Ou si vous avez besoin de connaissances spécifiques pour quelque chose. Cette autre personne peut être un ami, une connaissance et/ou un avocat.

Vous pouvez payer la dette directement par l'intermédiaire de Mollie. Avec Mollie, vous pouvez facilement payer en ligne en toute sécurité. Vous payez dans l'environnement familier de votre banque électronique. Vous pouvez également verser sur le compte BE23 3631 4068 4291 (BIC : BBRUBEBB) à l'attention de Flanderijn, en indiquant votre numéro de dossier. Si vous souhaitez que le paiement nous parvienne plus rapidement et que votre dossier soit clôturé plus rapidement, vous pouvez nous appeler au 03 289 14 90. Nous vous enverrons ensuite un e-mail avec un lien de paiement. Ainsi, votre paiement sera enregistré en temps réel dans votre dossier.

Vous n'êtes pas capable de payer dans le délai imparti ? Demandez alors un plan d'apurement ou un report de paiement. Veuillez noter qu'un plan d'apurement ou un report de paiement n'est pas toujours possible.

Remplissez le formulaire sur notre site web et nous vous enverrons un résumé de votre dette en souffrance dans les 3 jours ouvrables. Vous pouvez également nous contacter via WhatsApp ou par téléphone. Nos numéros se trouvent sur notre page de contact. Vous préférez d'être appelé par nous ? Veuillez alors remplir ce formulaire. Nous vous contacterons au moment de votre choix.

Vous n'êtes pas capable de payer dans le délai imparti ? Dans de nombreux cas, il est encore possible de demander un plan d'apurement, mais pas toujours ! Cela dépend de la situation. Demandez un plan d'apurement pour payer en plusieurs fois ou concluez un accord de paiement pour payer le montant en une fois à une date ultérieure.

Nous vous avons envoyé une demande de paiement, mais vous pensez que vous avez déjà payé cette créance. Veillez à ce que nous recevions dans les meilleurs délais une copie de votre preuve de paiement, en indiquant votre numéro de dossier. Sur cette page, vous pouvez voir comment vous pouvez faire ça.

Il n'existe pas de véritable définition de la dette problématique. On peut dire qu'il y a des problèmes financiers lorsqu'une personne est incapable de remplir ses obligations financières pendant trois mois ou plus. Cela inclut entre autres le paiement du loyer, de l'assurance maladie et des factures d'énergie. On peut aussi dire qu'il y a une dette problématique lorsque quelqu'un vit sa situation financière comme étant insolvable.. Pour plus d'informations, consultez notre page sur l'aide en cas de dettes.

Si vous ne voyez plus aucune solution pour rembourser vos dettes vous-même, il est sage de chercher de l'aide, par exemple dans une banque de crédit, un service social ou votre municipalité. Pour plus d'informations, consultez notre page sur l'aide en cas de dettes.

Vous pouvez le faire en remplissant et en renvoyant le formulaire d'autorisation pour un tiers. Il est parfois pratique qu'une autre personne fasse quelque chose en votre nom si, en raison des circonstances, vous n'êtes pas en mesure de vous représenter vous-même, ou si vous avez besoin de connaissances spécifiques pour quelque chose, en cas d'objection, d'avis de recours ou lors d'une audience ou d'un procès par exemple. Cette autre personne peut être un ami, une connaissance et/ou un avocat.

Êtes-vous admis au bénéfice du règlement collectif de dettes ? Dans ce cas, vérifiez si la demande pour laquelle nous vous avons rappelé fait partie du règlement. Ensuite, remettez immédiatement notre rappel à votre médiateur de dettes en lui demandant de nous contacter dans les plus brefs délais.

Vous êtes actuellement en médiation de dettes ? Ensuite, remettez immédiatement notre rappel à votre médiateur de dettes en lui demandant de nous contacter dans les plus brefs délais.

Notre centre de contact est disponible du lundi au vendredi de 09h00 à 17h00. Outre les appels téléphoniques, vous pouvez également nous joindre par courrier électronique. Ou visitez l'un de nos bureaux. Voir les possibilités de nous contacter.

Oui, nous le faisons. Vous pouvez être rappelé du lundi au vendredi de 09h00 à 17h00. Veuillez remplir le formulaire de rappel et l'un de nos collaborateurs vous contactera dans les plus brefs délais.

Nous nous efforçons de répondre à votre courrier électronique/lettre dans les trois jours ouvrables. Il se peut que nous devions demander des informations au client, ce qui rendra la réponse plus longue. Bien entendu, vous pouvez toujours nous appeler (à partir du 4ème jour ouvrable) pour demander pourquoi vous n'avez pas encore reçu de réponse. C'est urgent ? Appelez-nous ou appliquez-nous dès que possible.  Voir ici comment nous contacter.

Dans ce cas, veuillez nous renvoyer le courrier non ouvert afin que nous sachions que l'adresse est incorrecte. Nous prendrons alors nous-mêmes des mesures supplémentaires.

Direct betalen

Bent u het eens met de vordering? Betaal de openstaande schuld dan zo snel mogelijk via iDEAL.

Betaal via iDEAL
Meer weten?

Wilt u meer informatie? Bekijk de mogelijkheden waarop u contact kunt opnemen met ons.

Naar contact