Let op: Er worden valse berichten verstuurd uit naam van Flanderijn. Twijfelt u aan een bericht dat u van Flanderijn heeft ontvangen? Neem dan contact op via 03 289 14 90

Clients

Alles over vorderingen en oplossingen

Recouvrement de créances
  • Que cote une collecte?

    Que cote une collecte?

    Onbetaalde facturen nemen veel van uw tijd in beslag. Ondanks uw pogingen om de klant alsnog te laten betalen en de ingebrekestelling die u hebt verstuurd, heeft uw klant helaas nog steeds niet betaald. Wij kunnen u in dit stadium helpen om de vordering alsnog te innen. Contacteert u ons gerust voor meer informatie over onze tarifering of voor een offerte op maat. Bel ons via 03 289 14 90 of vul onderstaand contactformulier in.

    Contactformulier 'Opdrachtgevers'

    Indien u geen opdrachtgever bent, gebruik dan dit formulier.

    * Verplichte velden

  • MON CLIENT NE PAIE PAS

    MON CLIENT NE PAIE PAS

    Als u een product of een dienst heeft geleverd en uw klant betaalt de factuur niet, dan dient u uw klant allereerst in gebreke te stellen. Hiermee wijst u uw klant op zijn of haar betalingsverplichtingen die niet zijn nagekomen. Verder biedt u deze persoon de mogelijkheid om binnen een bepaalde termijn de betalingsverplichtingen na te komen. Gebruik onze voorbeeldbrief van een ingebrekestelling om uw klant aan te schrijven.
     

    Voorbeeld
    Gebruik onze voorbeeldingebrekestelling om uw klant aan te schrijven. 

    Betaalt uw klant ondanks  de ingebrekestelling (WIK-brief bij consumenten) die u hebt verstuurd nog steeds niet? Wij helpen u om de vordering alsnog te innen.

    Incasso starten

  • Début de la collecte

    Début de la collecte

    Onbetaalde facturen nemen veel van uw tijd in beslag. Ondanks uw pogingen om de klant alsnog te laten betalen en de ingebrekestelling die u hebt verstuurd, heeft uw klant helaas nog steeds niet betaald. Wij kunnen u in dit stadium helpen om de vordering alsnog te innen.

    1. U dient uw incasso-opdracht online in via onderstaand formulier ‘Incasso starten’.
    2. Flanderijn Incasso neemt vervolgens binnen 2 werkdagen contact met u op.
    3. Een incassospecialist start het incassotraject op.
    4. Ondertussen volgt u online uw incasso-opdracht real-time.
    5. Zodra wij de gehele vordering hebben geïncasseerd, sluiten wij het dossier en maken wij de hoofdsom aan u over.

    Heeft u nog geen ingebrekestelling verstuurd naar uw klant? Maak dan gebruik van onze voorbeeldbrieven alvorens u bovenstaand incassotraject start.

    Incasso starten

    * Verplichte velden

Services et solutions
  • nos services

    nos services

    Wij weten hoe vervelend het voor u als ondernemer is dat uw facturen onbetaald blijven. Schakel ons in om uw openstaande vorderingen te incasseren, zowel in binnen- als buitenland. Dankzij haar wereldwijd netwerk van partners kan Flanderijn Incasso het complete incasso­traject uitvoeren, voor zowel uw nationale als internationale vorderingen, van debiteuren­beheer tot de tenuitvoer­legging van vonnissen. Met één aanspreekpunt, ongeacht in welk stadium van het incasso­proces uw vorderingen zich bevinden.

    Maar Flanderijn Incasso doet méér dan alleen diensten leveren op het gebied van incasso en gerechtsdeurwaarders. Zo stellen we onze backoffice beschikbaar voor o.a. verzekeraars, makelaars/tussenpersonen, leasemaatschappijen en fleetowners en bewaken wij de financiële en maatschappelijke belangen van partijen. Bent u benieuwd hoe wij u kunnen helpen?

    Bekijk onze diensten

  • les solutions personnalisées

    les solutions personnalisées

    Of u een ondernemer bent in het midden- en kleinbedrijf, een vastgoedverhuurder of een teammanager van een afdeling debiteurenbeheer: Flanderijn helpt u om onbetaalde vorderingen te innen.  Wij bieden incassowerkzaamheden aan voor:

    Bekijk alle maatwerkoplossingen

  • PARTENARIATS

    PARTENARIATS

    Flanderijn doet méér dan alleen diensten leveren op het gebied van incasso en gerechtsdeurwaarders. Zo stellen we onze backoffice beschikbaar voor o.a. verzekeraars, makelaars/tussenpersonen, leasemaatschappijen en fleetowners. Verder bewaken wij de financiële en maatschappelijke belangen van partijen.  Ook verzorgen we een vroegtijdig interventie- en regietraject dat moet voorkomen dat schuldenaren met bemiddelbare schulden in een minnelijk of wettelijk schuldhulpverleningstraject terecht komen.

    Bekijk samenwerkingsverbanden

Contact

Disponible aujourd'hui jusqu'à 17h00

Téléphone:
03 289 14 90

Plus de contacts et de sites

Début de la collecte

Onbetaalde facturen nemen veel van uw tijd in beslag. Ondanks uw pogingen om de klant alsnog te laten betalen en de ingebrekestelling die u hebt verstuurd, heeft uw klant helaas nog steeds niet betaald. Wij kunnen u in dit stadium helpen om de vordering alsnog te innen.

  1. U dient uw incasso-opdracht online in via onderstaand formulier ‘Incasso starten’.
  2. Flanderijn Incasso neemt vervolgens binnen 2 werkdagen contact met u op.
  3. Een incassospecialist start het incassotraject op.
  4. Ondertussen volgt u online uw incasso-opdracht real-time.
  5. Zodra wij de gehele vordering hebben geïncasseerd, sluiten wij het dossier en maken wij de hoofdsom aan u over.

Heeft u nog geen ingebrekestelling verstuurd naar uw klant? Maak dan gebruik van onze voorbeeldbrieven alvorens u bovenstaand incassotraject start.

Incasso starten

* Verplichte velden

Que cote une collecte?

Onbetaalde facturen nemen veel van uw tijd in beslag. Ondanks uw pogingen om de klant alsnog te laten betalen en de ingebrekestelling die u hebt verstuurd, heeft uw klant helaas nog steeds niet betaald. Wij kunnen u in dit stadium helpen om de vordering alsnog te innen. Contacteert u ons gerust voor meer informatie over onze tarifering of voor een offerte op maat. Bel ons via 03 289 14 90 of vul onderstaand contactformulier in.

Contactformulier 'Opdrachtgevers'

Indien u geen opdrachtgever bent, gebruik dan dit formulier.

* Verplichte velden

MON CLIENT NE PAIE PAS

Als u een product of een dienst heeft geleverd en uw klant betaalt de factuur niet, dan dient u uw klant allereerst in gebreke te stellen. Hiermee wijst u uw klant op zijn of haar betalingsverplichtingen die niet zijn nagekomen. Verder biedt u deze persoon de mogelijkheid om binnen een bepaalde termijn de betalingsverplichtingen na te komen. Gebruik onze voorbeeldbrief van een ingebrekestelling om uw klant aan te schrijven.
 

Voorbeeld
Gebruik onze voorbeeldingebrekestelling om uw klant aan te schrijven. 

Betaalt uw klant ondanks  de ingebrekestelling (WIK-brief bij consumenten) die u hebt verstuurd nog steeds niet? Wij helpen u om de vordering alsnog te innen.

Incasso starten

Que cote une collecte?

Onbetaalde facturen nemen veel van uw tijd in beslag. Ondanks uw pogingen om de klant alsnog te laten betalen en de ingebrekestelling die u hebt verstuurd, heeft uw klant helaas nog steeds niet betaald. Wij kunnen u in dit stadium helpen om de vordering alsnog te innen. Contacteert u ons gerust voor meer informatie over onze tarifering of voor een offerte op maat. Bel ons via 03 289 14 90 of vul onderstaand contactformulier in.

Contactformulier 'Opdrachtgevers'

Indien u geen opdrachtgever bent, gebruik dan dit formulier.

* Verplichte velden

MON CLIENT NE PAIE PAS

Als u een product of een dienst heeft geleverd en uw klant betaalt de factuur niet, dan dient u uw klant allereerst in gebreke te stellen. Hiermee wijst u uw klant op zijn of haar betalingsverplichtingen die niet zijn nagekomen. Verder biedt u deze persoon de mogelijkheid om binnen een bepaalde termijn de betalingsverplichtingen na te komen. Gebruik onze voorbeeldbrief van een ingebrekestelling om uw klant aan te schrijven.
 

Voorbeeld
Gebruik onze voorbeeldingebrekestelling om uw klant aan te schrijven. 

Betaalt uw klant ondanks  de ingebrekestelling (WIK-brief bij consumenten) die u hebt verstuurd nog steeds niet? Wij helpen u om de vordering alsnog te innen.

Incasso starten

Début de la collecte

Onbetaalde facturen nemen veel van uw tijd in beslag. Ondanks uw pogingen om de klant alsnog te laten betalen en de ingebrekestelling die u hebt verstuurd, heeft uw klant helaas nog steeds niet betaald. Wij kunnen u in dit stadium helpen om de vordering alsnog te innen.

  1. U dient uw incasso-opdracht online in via onderstaand formulier ‘Incasso starten’.
  2. Flanderijn Incasso neemt vervolgens binnen 2 werkdagen contact met u op.
  3. Een incassospecialist start het incassotraject op.
  4. Ondertussen volgt u online uw incasso-opdracht real-time.
  5. Zodra wij de gehele vordering hebben geïncasseerd, sluiten wij het dossier en maken wij de hoofdsom aan u over.

Heeft u nog geen ingebrekestelling verstuurd naar uw klant? Maak dan gebruik van onze voorbeeldbrieven alvorens u bovenstaand incassotraject start.

Incasso starten

* Verplichte velden

nos services

Wij weten hoe vervelend het voor u als ondernemer is dat uw facturen onbetaald blijven. Schakel ons in om uw openstaande vorderingen te incasseren, zowel in binnen- als buitenland. Dankzij haar wereldwijd netwerk van partners kan Flanderijn Incasso het complete incasso­traject uitvoeren, voor zowel uw nationale als internationale vorderingen, van debiteuren­beheer tot de tenuitvoer­legging van vonnissen. Met één aanspreekpunt, ongeacht in welk stadium van het incasso­proces uw vorderingen zich bevinden.

Maar Flanderijn Incasso doet méér dan alleen diensten leveren op het gebied van incasso en gerechtsdeurwaarders. Zo stellen we onze backoffice beschikbaar voor o.a. verzekeraars, makelaars/tussenpersonen, leasemaatschappijen en fleetowners en bewaken wij de financiële en maatschappelijke belangen van partijen. Bent u benieuwd hoe wij u kunnen helpen?

Bekijk onze diensten

les solutions personnalisées

Of u een ondernemer bent in het midden- en kleinbedrijf, een vastgoedverhuurder of een teammanager van een afdeling debiteurenbeheer: Flanderijn helpt u om onbetaalde vorderingen te innen.  Wij bieden incassowerkzaamheden aan voor:

Bekijk alle maatwerkoplossingen

PARTENARIATS

Flanderijn doet méér dan alleen diensten leveren op het gebied van incasso en gerechtsdeurwaarders. Zo stellen we onze backoffice beschikbaar voor o.a. verzekeraars, makelaars/tussenpersonen, leasemaatschappijen en fleetowners. Verder bewaken wij de financiële en maatschappelijke belangen van partijen.  Ook verzorgen we een vroegtijdig interventie- en regietraject dat moet voorkomen dat schuldenaren met bemiddelbare schulden in een minnelijk of wettelijk schuldhulpverleningstraject terecht komen.

Bekijk samenwerkingsverbanden

NOTRE APPROCHE

La dette fait partie intégrante d'une économie saine, mais elle ne constitue pas un problème. Les dettes problématiques sont un problème majeur pour les entreprises et les consommateurs. Pour les entreprises, elle a un impact sur les flux de trésorerie et les relations avec les clients. Et les personnes endettées et en contact avec une agence de recouvrement préfèrent fermer la porte, alors que cela ne fait souvent qu'aggraver leur problème. Mais le consommateur qui a acheté un produit ou un service doit le payer au fournisseur.

Le point de départ de notre mode de fonctionnement est que les dettes doivent être payées. Cependant, la Flanderijn Incasso le fait de manière humaine et nous sommes innovants à cet égard. Chez Flanderijn Incasso, la porte est toujours ouverte, tant pour les entreprises que pour les consommateurs, pour chercher ensemble la solution et contribuer ainsi à une économie saine. Bref, chez Flanderijn Incasso, tout le monde est à la bonne adresse et la porte est toujours ouverte. #laporteesttoujoursouverte

LE MAINTIEN DES RELATIONS AVEC LES CLIENTS

Les individus sont abordés différemment que les entreprises et les clients fidèles sont abordés différemment des nouveaux clients. Ils semblent être des portes ouvertes. Néanmoins, il arrive souvent qu'ils soient trop peu pris en compte dans la politique des débiteurs, ce qui a des conséquences désagréables. Si la collecte est abordée comme un produit standard, le risque de dommages à une relation est considérable. De bons accords sur les mesures à prendre et une communication sur mesure avec le débiteur permettent d'éviter cela. Des scénarios spécifiques pour des sous-groupes de votre clientèle permettent non seulement de maintenir une bonne relation, mais aussi d'augmenter les chances d'obtenir le comportement de paiement souhaité. Grâce à notre vaste expérience avec des clients très différents et leurs débiteurs, nous pouvons vous aider dans ce domaine.

NOS SERVICES

Notre service est très large. En plus du recouvrement et des frais d'huissier, nous soutenons les entreprises dans leur gestion des débiteurs. Pour ce faire, nous travaillons en étroite collaboration avec un certain nombre de parties réputées dans le domaine de la gestion du crédit, de l'aide à l'endettement, du détachement et des opérations de paiement en ligne.

En savoir plus sur nos services

NOS AVANTAGES

Nous savons à quel point il est ennuyeux pour vous, en tant qu'entrepreneur, que vos factures restent impayées. Engagez-nous à recouvrer vos créances en souffrance.  La méthode de travail de Flanderijn Incasso offre des avantages tout au long du processus. Nous les avons répertoriés pour vous.


Découvrez nos avantages

PARTENARIATS

Flanderijn Incasso met son back office à la disposition des assureurs, des courtiers/intermédiaires, des sociétés de leasing et des propriétaires de flottes, entre autres. Nous surveillons également les intérêts financiers et sociaux des parties.

Voir les partenariats

QUESTION ET RÉPONSE

J'ai fourni un produit ou un service, mais mon client ne paie pas la facture. Que faire maintenant ? Tout d'abord, vous devez déclarer votre client en défaut en lui envoyant un rappel. Ce rappel rappellera à votre client ses obligations de paiement qui n'ont pas été respectées. En outre, vous offrez à cette personne la possibilité de remplir les obligations de paiement dans un certain délai. Utilisez notre exemple de lettre de mise en demeure pour écrire à votre client.

Notre centre de contact est accessible du lundi au vendredi de 9h00 à 17h00. En plus de nous appeler, vous pouvez également nous joindre par e-mail, ou visiter l'un de nos bureaux. Consultez les possibilités de nous contacter.

La procédure de recouvrement amiable est un processus dans lequel nous approchons votre client par écrit, par téléphone et, si nécessaire, par une visite personnelle. L'objectif du recouvrement à l'amiable est le paiement de votre créance, soit immédiatement, soit par le biais d'un arrangement de paiement sans frais inutiles.

Avec douze bureaux répartis dans les Pays-Bas et en Belgique, il y a toujours un bureau près de chez vous. Flanderijn Incasso dispose d'un réseau de bureaux indépendants, dont un en Belgique. Nous avons actuellement des bureaux à: Amsterdam, Anvers, Apeldoorn, Appingedam, Bergen op Zoom, La Haye, Heerenveen, Maastricht, Rotterdam, Tilburg, Utrecht et Venray. Jetez un coup d'œil à nos bureaux.

En principe, vous devez toujours envoyer une mise en demeure préalable avant de pouvoir invoquer la rupture de contrat de votre client. L'objectif d'une telle mise en demeure est en fait de faire connaître vos intentions et de dissiper tout doute à ce sujet de la part de votre client. Pour en savoir plus sur la mise en demeure, consultez cette page.

En ce qui concerne la forme de la mise en demeure, le code civil néerlandais prévoit qu'une ordonnance d'huissier ou d'autres actes équivalents doivent être utilisés à cette fin. Dans la pratique, cette règle a été considérablement assouplie et désormais, en cas de non-paiement, une lettre ordinaire ou recommandée suffira.

En ce qui concerne le contenu, il suffit que vous exprimiez clairement et sans équivoque votre volonté. En d'autres termes, il doit être clair pour votre client que vous attendez un paiement, quel montant doit être payé, quel est le délai et quelles sont les conséquences d'un éventuel non-paiement. D'ailleurs, il n'est pas nécessaire de mentionner le mot "avis de défaut" sur la lettre pour la qualifier d'avis de défaut. Vous trouverez ici un exemple de mise en demeure.

Avec douze bureaux répartis dans les Pays-Bas et en Belgique, il y a toujours un bureau près de chez vous. Flanderijn Incasso dispose d'un réseau de bureaux indépendants, dont un en Belgique. Nous avons actuellement des bureaux à: Amsterdam, Anvers, Apeldoorn, Appingedam, Bergen op Zoom, La Haye, Heerenveen, Maastricht, Rotterdam, Tilburg, Utrecht et Venray. Jetez un coup d'œil à nos bureaux.

Notre centre d'appel est disponible en semaine de 9h00 à 17h00. Nous traitons également les demandes de rappel. Si vous ou votre client indiquez que vous souhaitez être rappelé à un jour précis et à une heure spécifiée, nous en tiendrons bien entendu compte de cette demande.